.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Bezpieczeństwo :.

Kąciki właścicieli >> Astra - 99% techniki

Stron w tym wątku: 1
rostex
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 13/03/2002
Wiadomości: 3486
Miejscowość: Płońsk
Samochód: Meriva 1.4+LPG
Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI
      #284287612 - 15/10/2010 12:21

Co jakiś czas na różnych forach dotyczących Opli pojawia się informacja o wyciekach oleju napędowego z okolic pompy wtryskowej w modelach Astra, Corsa i Meriva z silnikami 1.7 DTI, oznaczenie Y17DT (75KM).

Wyciek ten jest o tyle groźny, że nie zauważony i nie "leczony" może doprowadzić do uszkodzenia sterownika pompy, sterownika silnika, czujnika położenia wału korbowego oraz instalacji elektrycznej w komorze silnika.

Wyciek objawia się takim widokiem patrząc kanału w okolicach pompy wtryskowej:



Winny całej sytuacji jest elektrozawór regulacji kąta wtrysku zwany zaworem TCV.



Miejsce zamontowania TCV w pompie wtryskowej:



Zawór zamontowany jest na spodzie pompy wtryskowej, więc aby go zdemontować potrzebny jest demontaż rozrusznika, dodatkowo w Corsie C (w Astrze pewnie też) trzeba wymontować wybierak skrzyni biegów.

Po wymontowaniu zaworu mamy dwie możliwości:

1. Zakup nowego zaworu - nie występuje w ASO jako część zamienna, lecz bez problemu można kupić taki zawór nowy, np. na allegro - koszt ok. 450 zł.
2. Naprawa starego zaworu - koszt kleju epoksydowego i trochę poświęconego czasu.

Co się psuje w tym zaworze? Słuszne pytanie.

Mechanicy nie znający tematu na opowieść o wycieku oleju napędowego pomiędzy pinami we wtyczce zaworu robią duże oczy i nie wierzą w taką ewentualność. A jednak...

Naprawa w moim przypadku polegała na oczyszczeniu wtyczki zaworu z tłustych pozostałości po ON, dolutowaniu przewodów do pinów zaworu i zalaniu wtyczki klejem epoksydowym aby wyeliminować wyciek.

Wtyczka od strony instalacji została odcięta, przewody wychodzące z zaworu polutowałem z instalacją auta i zabezpieczyłem koszulkami termokurczliwymi.

Zawór po naprawie wygląda tak:




Na zakończenie dodam, że problemem cieknącego TCV "walczą" również użytkownicy Mazdy 323 i 626 z silnikami diesla, w których jest zamontowana niemal identyczna pompa firmy Denso.

Przy okazji warto wymontować sterownik pompy wtryskowej i poprawić zimne luty, które tworzą się na płytce sterownika. Ja miałem do poprawy 4 miejsca, w których widoczne były już pęknięcia lutów.

--------------------
- Można sprawdzić to auto miernikiem lakieru?
- Ooo, następny się bezwypadkowych (.net) naczytał. Idealne tylko w salonie panie... Tu nie ma co sprawdzać.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
bratPit
Miłośnik ciszy


Zarejestrowany: 29/03/2007
Wiadomości: 3634
Miejscowość: CKMK (& TPI)
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #284287690 - 15/10/2010 12:49

> Co jakiś czas na różnych forach dotyczących Opli pojawia się informacja o wyciekach oleju
> napędowego z okolic pompy wtryskowej w modelach Astra, Corsa i Meriva z silnikami 1.7 DTI,
> oznaczenie Y17DT (75KM).
> Wyciek ten jest o tyle groźny, że nie zauważony i nie "leczony" może doprowadzić do uszkodzenia
> sterownika pompy, sterownika silnika, czujnika położenia wału korbowego oraz instalacji
> elektrycznej w komorze silnika (...)

dobra robota
Ty z tym Y17DT chyba śpisz że masz go tak rozpracowanego

brat

--------------------
W0L0AHL35, Z18XE, "zezowata" + parę własnych dodatków...
zuzycie paliwa i koszty


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
rafm
kierowca


Zarejestrowany: 08/09/2004
Wiadomości: 401
Miejscowość: Łódź
Samochód: Auris 1.6 FL 2011
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #284289552 - 15/10/2010 22:50

Dodam tylko jeszcze, że w kabinie śmierdzi oparami ropy. Po tym się zorientowałem że jest coś nie tak.
Studiowałem długo tematy na forach mazdy dotyczące cieknącego zawora TCV.
W większości przypadków klejenie niestety nie pomogło. Ja kupiłem nowy i wymieniłem i jest nareszcie sucho.

--------------------
Auris 1.6 2011r


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
adams4lta
pieszy


Zarejestrowany: 20/09/2011
Wiadomości: 6
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Astra G 1.7 DTi
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rafm]
      #285343779 - 22/09/2011 13:01

Bardzo pomocny manual, chociaż kolega wymienił TCV w astrze bez demontażu rozrusznika i wybieraka biegów(wystarczyło zdjąć sterownik pompy i jej podstawę i dostęp już był). Powiedz kolego ROSTEX jakiego kleju epoksydowego użyłeś i czy ten wyciek nie powrócił? Przymierzam się do operacji w weekend...

--------------------
Y17DT


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
rostex
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 13/03/2002
Wiadomości: 3486
Miejscowość: Płońsk
Samochód: Meriva 1.4+LPG
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: adams4lta]
      #285344203 - 22/09/2011 15:45

Nazwy kleju nie pamiętam, auto sprzedałem, więc nie wiem czy nie ciekło.

--------------------
- Można sprawdzić to auto miernikiem lakieru?
- Ooo, następny się bezwypadkowych (.net) naczytał. Idealne tylko w salonie panie... Tu nie ma co sprawdzać.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
el_guapo
el_guapo


Zarejestrowany: 16/06/2000
Wiadomości: 6852
Miejscowość: Jolie-bosh / Bielany
Samochód: S-max / Junak 121
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #285344706 - 22/09/2011 19:59


> Winny całej sytuacji jest elektrozawór regulacji kąta wtrysku zwany zaworem TCV.

Czy to jest ten sam zawór, którego pad objawia się falowaniem obrotów na jałowym (skoki ciśnienia na CR) z ew. gaśnięciem silnika (też problem DENSO, np. z z17dtj/dtr)?

--------------------
annoying since 2000/06/16


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
rostex
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 13/03/2002
Wiadomości: 3486
Miejscowość: Płońsk
Samochód: Meriva 1.4+LPG
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: el_guapo]
      #285344753 - 22/09/2011 20:14

> Czy to jest ten sam zawór, którego pad objawia się falowaniem obrotów na jałowym (skoki ciśnienia
> na CR) z ew. gaśnięciem silnika (też problem DENSO, np. z z17dtj/dtr)?

W silnikach z CR siada elektrozawór regulacji dawki paliwa zwany SCV.

--------------------
- Można sprawdzić to auto miernikiem lakieru?
- Ooo, następny się bezwypadkowych (.net) naczytał. Idealne tylko w salonie panie... Tu nie ma co sprawdzać.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
adams4lta
pieszy


Zarejestrowany: 20/09/2011
Wiadomości: 6
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Astra G 1.7 DTi
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #285353153 - 26/09/2011 12:03

No dobra jestem po klejeniu klejem patex epoxy. Zrobiłem troszkę inaczej bo wypełniłem tylko dno gniazda i spiłowałem ząbek na zaworze bo nie chciała się zapiąć kostka. Na razie faza obserwacji czy nie przecieka. Dostęp beznadziejny. W astrze G trzeba zdjąć sterownik pompy i podstawę sterownika. Dużo zabawy ale być może pomoże... Dzięki za manual ;-) aha jeszcze jedno na zaworze miałem oznaczenie 32 7U (podobno można z tego odczytać rok produkcji zaworu) wie ktoś może jak to rozszyfrować?

--------------------
Y17DT


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Pawelek_S
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 09/03/2005
Wiadomości: 1131
Miejscowość: Siedlce
Samochód: astra II caravan Y17DT
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #285420673 - 20/10/2011 21:59

No może głupio zapytam ale nie wiem gdzie ten TCV odkręciłem sterownik ale miałem ciemno w garażu więc trochę na macanego ,jakaś dokładniejsza lokalizacja?Myslałem że rachu ciachu a tu wstyd ,.
Siedząc pod autem patrząc w przód auta to po lewej od sterownika ?, niżej ,wyżej .
Mam tam mokro i dziwne objawy przy dodaniu mocno gazu przerywa raz albo dwa .Sam sterownik sprawdzony -zamontowany.

--------------------
AII caravan wersja selection Y 17DT 2002r.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
adams4lta
pieszy


Zarejestrowany: 20/09/2011
Wiadomości: 6
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Astra G 1.7 DTi
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: Pawelek_S]
      #285556019 - 08/12/2011 14:47

> No może głupio zapytam ale nie wiem gdzie ten TCV odkręciłem sterownik ale miałem ciemno w garażu
> więc trochę na macanego ,jakaś dokładniejsza lokalizacja?Myslałem że rachu ciachu a tu wstyd
> ,.
> Siedząc pod autem patrząc w przód auta to po lewej od sterownika ?, niżej ,wyżej .
> Mam tam mokro i dziwne objawy przy dodaniu mocno gazu przerywa raz albo dwa .Sam sterownik
> sprawdzony -zamontowany.

Jak zdejmiesz sterownik to jeszcze musisz odkręcić 4 śruby (klucz 13 lub 14-podstawa sterownika pompy), następnie przesunąć tą blachę w prawo (ostrożnie na przewody od podciśnienia!) i zobaczysz spód pompy (tam pod przewodami z pompy jest TCV z brązową wtyczką). Odpinasz kostkę, wykręcasz 2 śrubki (ampul 5) i wyciągasz z wyczuciem zawór (może być zassany deczko więc trzeba mocniej pociągnąć) Jak coś to pisz. Oryginał w denso na ul. Sokratesa w Warszawie kosztuje 450 zeta.

--------------------
Y17DT


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
opel900
pieszy


Zarejestrowany: 14/12/2011
Wiadomości: 2

Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #285573817 - 15/12/2011 08:03

Witam, przymierzam sie do samodzielnej naprawy mojej padaczki tj corsy z tym samym silnikiem i z tą samą bolączką co wasza tj. cieknący zawór (tyle że umie zaczyna lać a nie ciec...).

Pytanie czy wykręcenie zaworu nie spowoduje zmiany ustawień pompy ? nie rozreguluje jej w jakiś sposób ?

I przy okazji zapytam też o termostat w Corsie c 1,7 dti - wymieniłem nowy środek termostatu i po 2 dniach padł, wczoraj od mechanika usłyszałem opinię że w tych autach nie wymienia się wkładek tylko całe oryginalne termostaty a do tego nei zalewa się np. płynem petrygo tylko dedykowanymi oplowskimi - prawda to ?

pozdrawiam


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
rostex
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 13/03/2002
Wiadomości: 3486
Miejscowość: Płońsk
Samochód: Meriva 1.4+LPG
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: opel900]
      #285573833 - 15/12/2011 08:21

> Witam, przymierzam sie do samodzielnej naprawy mojej padaczki tj corsy z tym samym silnikiem i z tą
> samą bolączką co wasza tj. cieknący zawór (tyle że umie zaczyna lać a nie ciec...).

Przypuszczam, że masz już olej napędowy we wiązce komputera sterującego.

> Pytanie czy wykręcenie zaworu nie spowoduje zmiany ustawień pompy ? nie rozreguluje jej w jakiś
> sposób ?

Nie.

> I przy okazji zapytam też o termostat w Corsie c 1,7 dti - wymieniłem nowy środek termostatu i po 2
> dniach padł, wczoraj od mechanika usłyszałem opinię że w tych autach nie wymienia się wkładek
> tylko całe oryginalne termostaty a do tego nei zalewa się np. płynem petrygo tylko
> dedykowanymi oplowskimi - prawda to ?

Wymieniałem sam wkład, żadnych przeciwwskazań nie słyszałem. Mechanik gada bzdury. Nigdy nie zalewałem Petrygo tylko oryginalny oplowski różowy płyn:



--------------------
- Można sprawdzić to auto miernikiem lakieru?
- Ooo, następny się bezwypadkowych (.net) naczytał. Idealne tylko w salonie panie... Tu nie ma co sprawdzać.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
opel900
pieszy


Zarejestrowany: 14/12/2011
Wiadomości: 2

Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #285574535 - 15/12/2011 12:12

> Wymieniałem sam wkład, żadnych przeciwwskazań nie słyszałem. Mechanik gada bzdury. Nigdy nie
> zalewałem Petrygo tylko oryginalny oplowski różowy płyn:

Dzięki, więc albo aż tak badziewny wkład (dałem 35 zł) lub co jeszcze może być ? - ubywa płynu chłodniczego, po czymś ścieka z okolic głowicy ? - termostatu (jest plamka płyny zawsze w tych okolicach), może nie ma ciśnienia w systemie chłodzenia i dlatego pada termostat ?

Edytowany przez opel900 (15/12/2011 12:15)


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
kozi86
pieszy


Zarejestrowany: 03/04/2012
Wiadomości: 1

Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: opel900]
      #285878415 - 04/04/2012 07:46

Witam forumowiczów,
tydzień temu stałem się mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem Corsy C z omawianym tutaj silnikiem. Niestety również zauważyłem ropę w miejscu pokazanym na zdjęciach. Dziś planuję zabrać się za naprawę. Moje pytanie dotyczy sterownika pompy. Jeśli odepnę wiązkę przewodów od tegoż sterownika i całkowicie go wyjmę tak by nie przeszkadzał to czy potem trzeba będzie coś regulować, ustawiać? Czy po prostu montaż w kolejności odwrotnej do rozkładania wystarczy? Czy takie uszczelnienie pomaga na długo?


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
OrochimaruModerator
inżynier


Zarejestrowany: 31/07/2005
Wiadomości: 11565
Miejscowość: Dolina Muminków
Samochód: Astra F '97r. X14NZ sedan
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: kozi86]
      #285883846 - 05/04/2012 19:40

Nic nie musisz ustawiać. Podpinka i

--------------------
Pstryk pstryk pstryk, ram tam tam, kto ja jestem, nie wiem sam.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
duken
nauka jazdy


Zarejestrowany: 17/04/2004
Wiadomości: 80
Miejscowość: Bochnia
Samochód: Audi A4
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: rostex]
      #286268882 - 04/09/2012 08:52

Czy podczas wyciągania zaworu wymienialiście oringi - macie może ich dane.

--------------------
A4 1.8 20V 1995r (LPG II)

Moja strona nie aktualizowana http://republika.pl/duken


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
duken
nauka jazdy


Zarejestrowany: 17/04/2004
Wiadomości: 80
Miejscowość: Bochnia
Samochód: Audi A4
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: duken]
      #286279663 - 08/09/2012 09:38

wymontowałem ten zawór w corsie C
od spodu auta trzeba odkręcić:
1. sterownik - cztery śruby 10
2. podstawa sterownika cztery śruby 14
i zabieramy się za dwie śruby ampul 5 od zawór TCV 2 i o ile do śruby od strony kabiny jest dostęp OK, to śruby od strony silnika to masakra

po przyłożeniu 10 atmosfer do zaworu widać było jak ropa wycieka przy obydwu pinach w gnieździe.

jestem akurat po klejeniu, na początek przylutowałem przewody i na dół dałem trochę kleju szybkoschnącego, później dwuskładnikowy klej żywicowy (na dwa razy) i na koniec warstwa silikonu CX-80. i dziś montaż


Czy orientujecie się jakie ciśnienie przychodzi na ten zawór


--------------------
A4 1.8 20V 1995r (LPG II)

Moja strona nie aktualizowana http://republika.pl/duken


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
duken
nauka jazdy


Zarejestrowany: 17/04/2004
Wiadomości: 80
Miejscowość: Bochnia
Samochód: Audi A4
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: adams4lta]
      #286279732 - 08/09/2012 10:18

> na zaworze miałem oznaczenie 32 7U (podobno można z tego odczytać rok produkcji zaworu) wie
> ktoś może jak to rozszyfrować?

u mnie jest jest 32 2C - corsa z 2001r
---------------------------------------------------------------------------------


przyłożyłem 10 atmosfer i element klejony był w wodzie i było OK, ale po założeniu do samochodu po około 1 minucie niestety znowu wyciek (miedzy klejeniem a dolutowanym przewodem


Edytowany przez duken (09/09/2012 21:05)


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Onlinemaster
nauka jazdy


Zarejestrowany: 28/11/2014
Wiadomości: 10
Miejscowość: woj. Śląskie
Samochód: Astra G 1.7 DTi (Y17DT) 2003r.
Re: Wyciek z zaworu TCV w silniku 1.7 DTI [Re: bratPit]
      #288082988 - 29/11/2014 12:34 Załącznik (14 pobrań)

Sorry że odgrzewam stary kotlet ale zdjęcia nie są już widoczne w wątku i bez tych zdjęć nie potrafię zlokalizować tego czujnika TCV, czy do zlokalizowania muszę odkręcać ten sterownik pompy i jego mocowanie czy da się to dojrzeć jakoś, widzę tylko kable pod sterownikiem, taka większa wtyczka ale to będzie raczej do sterownika okablowanie.
Nie potrafię też zlokalizować śruby poziomu oleju w skrzyni biegów a olej cieknie z półosi i musiał bym dolać...

--------------------
Astra G 1.7 DTi (Y17DT) 2003r. Caravan


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Stron w tym wątku: 1



Dodatkowe informacje
0 użytkowników i 16 anonimów przegląda aktualnie ten kącik.

Moderator:  Maki, Orochimaru 

Drukuj wątek

Twoje uprawnienia na tym kąciku
      Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
      Nie możesz odpowiadać na wiadomości
      Korzystanie z HTML jest wyłączone
      Korzystanie z UBBCode jest dozwolone

Ocena:
Wgląd w wątki: 25196

Skocz do

Webmaster | Regulamin AutoKącik.PL

Powered by UBB.threads™ 6.5.2

Generated in 0.012 seconds in which 0.005 seconds were spent on a total of 12 queries. Zlib compression enabled.

.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Zarządzanie cookies .:. Bezpieczeństwo :.
W serwisie AutoKacik.PL wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.