.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Bezpieczeństwo :.

Kąciki właścicieli >> Volkswagen

Stron w tym wątku: 1
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
poranne odpalanie i niebieski dymek TDI
      #283197737 - 16/12/2009 20:58

Cze

więc problem jest w aucie kumpla - 1.9 TDI PD

przy porannym odpalaniu, temp. zewnetrzna ok. 0 i poniżej, silnik łapie odrazu ale "bez przekonania" puszcza obfitego niebieskiego dyma, silnik chodzi nierówno ok.5sek. i potem się stabilizuje. błędów nie ma, świeczki niby OK, temp. wody, paliwa,powietrza z VAGa blok 007 na zimnym silniku zbliżone do temp. otoczenia, zaworek zwrotny w filtrze paliwa wymieniony - generalnie zapowietrzanie można wykluczyć bo w lato pali na dotyk i bez zasłony dymnej

jakieś pomysły? czy jak świeczki wsie grzeją na "czerwono" to na pewno znaczy że są OK? może sprawdzić zasilanie w każdym gnieździe?

może to jednak czujnik temp. przekłamuje

albo jakaś inna teoria?

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: stanleyTD]
      #283200187 - 17/12/2009 12:34

> Cze
> więc problem jest w aucie kumpla - 1.9 TDI PD
> przy porannym odpalaniu, temp. zewnetrzna ok. 0 i poniżej, silnik
> łapie odrazu ale "bez przekonania" puszcza obfitego
> niebieskiego dyma, silnik chodzi nierówno ok.5sek. i potem się
> stabilizuje. błędów nie ma, świeczki niby OK, temp. wody,
> paliwa,powietrza z VAGa blok 007 na zimnym silniku zbliżone do
> temp. otoczenia, zaworek zwrotny w filtrze paliwa wymieniony -
> generalnie zapowietrzanie można wykluczyć bo w lato pali na
> dotyk i bez zasłony dymnej
> jakieś pomysły? czy jak świeczki wsie grzeją na "czerwono" to na
> pewno znaczy że są OK? może sprawdzić zasilanie w każdym
> gnieździe?
> może to jednak czujnik temp. przekłamuje
> albo jakaś inna teoria?

mam podobnie, ten dym taki łamany, ale da sie zauważyć odcień niebieskiego

mechanik mi mówił, że to wina nieprzepalonego paliwa któryś wtrysk trochę zalewa, nie wiem sam, mam to tylko przy niskich temperaturach, w ciepłe dni, powyżej 10 st. C nie ma tego objawu. Jak sie teraz zagrzeje, to efektu też nie ma.
pozdr


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: Andy1111]
      #283200548 - 17/12/2009 14:03


> mechanik mi mówił, że to wina nieprzepalonego paliwa

i tu ma racje, niebieskawy dymek to najczęściej niespalony ON


> któryś wtrysk trochę zalewa, nie wiem sam, mam to tylko przy niskich
> temperaturach, w ciepłe dni, powyżej 10 st. C nie ma tego
> objawu. Jak sie teraz zagrzeje, to efektu też nie ma.
> pozdr

hmmm, tylko ta teoria trochę pada przy PD, bo VAG czarno na białym podaje który wtrysk podaje jakie dawki, no i są w normie.

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: stanleyTD]
      #283200660 - 17/12/2009 14:22

> i tu ma racje, niebieskawy dymek to najczęściej niespalony ON
> hmmm, tylko ta teoria trochę pada przy PD, bo VAG czarno na białym
> podaje który wtrysk podaje jakie dawki, no i są w normie.

innych pomysłów brak - czekamy na tych, co uporali sie z tym problemem


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6653
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: stanleyTD]
      #283200691 - 17/12/2009 14:28

> i tu ma racje, niebieskawy dymek to najczęściej niespalony ON
> hmmm, tylko ta teoria trochę pada przy PD, bo VAG czarno na białym
> podaje który wtrysk podaje jakie dawki, no i są w normie.

A niespalony ON to nie jest czasem sadza i jest czarny?


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
yogicc
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 09/10/2006
Wiadomości: 1397
Miejscowość: Malbork
Samochód: Niemiec od dziadka w TeDeIku
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: stanleyTD]
      #283200808 - 17/12/2009 14:48

W moim 1,9TDI PD 115KM jest podobna przypadlosc
np dzis auto stalo 2dni pod wiata temp. -7*C przy odpaleniu grymasil z 3sekundy i odpalil no i z tylu niebieski dymek doslownie przez kilka sekund i wszystko wrocilo do normy podobno TTTM

--------------------
Było: Maluch '87 Cinquecento 700 '97 Corsa 1,2 '97
Jest: Passat 1,9TDI '99Komar 232 '68 Romet 50T1 '81


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
groszek28
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 07/09/2006
Wiadomości: 1307
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Passat 1.9 TDI 115 kM (AJM)
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: yogicc]
      #283201139 - 17/12/2009 16:06

U mnie też (115 PD) jak odpalam przy minusowych temp. puszcza małego niebieskiego bączka.

Wczoraj przy -4 sąsiad przedemna odpalał rocznego mondeo TDCI i on puścił duuużo większą chmure niebieskiego.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
IroN_87
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 21/01/2006
Wiadomości: 1743
Miejscowość: Żywiec
Samochód: Seat
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: stanleyTD]
      #283201461 - 17/12/2009 17:20

Co do nierównej pracy to nie wiem, ale dymek to normalka...
Poczytaj sobie na różnych forach o PD...
Też tak czasem mam, że przy niskich temp po nocy jak odpalę to puszcza lekko niebieskiego dymka i po 5-15s przechodzi...
Każdy tak ma i czasem go widać, a czasem nie...
cytat Patryka z CompSport "Tak ma byc!. Nie przejmujcie sie tym"

--------------------
1.9 TDI 4x4 194KM & 423 NM by CompSport


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: krzys139]
      #283203803 - 18/12/2009 08:14

> A niespalony ON to nie jest czasem sadza i jest czarny?

nie


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6653
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: Andy1111]
      #283203874 - 18/12/2009 08:38

> nie

Ale wyczerpujaca odpowiedz, moze cos wiecej. Gdy olej napedowy spala sie i jest za malo powietrza wiadomo ze powstaje sadza czyli dym czarny.
A co odpowiada za to ze dym jest bialy z niespalonego ON? Bo taki dym jest z pary wodnej, plynu chlodniczego lub szary z oleju.

Pytam z ciekawosci bo kiedys taki przypadek w Omedze i po ustawieniu kata wtrysku minelo. A w PD nie wiem co za to mogloby odpowiadac.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: krzys139]
      #283204305 - 18/12/2009 10:43

> Ale wyczerpujaca odpowiedz, moze cos wiecej. Gdy olej napedowy spala
> sie i jest za malo powietrza wiadomo ze powstaje sadza czyli dym
> czarny.
> A co odpowiada za to ze dym jest bialy z niespalonego ON? Bo taki dym
> jest z pary wodnej, plynu chlodniczego lub szary z oleju.
> Pytam z ciekawosci bo kiedys taki przypadek w Omedze i po ustawieniu
> kata wtrysku minelo. A w PD nie wiem co za to mogloby
> odpowiadac.

mam idealnie ustawiony kąt wtrysku, a to, że niebieski kolor to nieprzepalony ON dowiedziałem sie od swojego mechanika

poza tym nieprzsepalony olej silnikowy, który tez daje niebieski dym występuje bez wzgledu na porę roku, a u mnie taki niebieskawy pojawia sie tylko w okresie zimy, w zakresie + 7 do - 10 (około) st. C

podobno w tym zakresie świece nie grzeją właściwie stąd nieprzepalone paliwo częściowo jest kierowane do wydechu

taka moja teoria, z którą nikt nie musi sie zgodzić


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: krzys139]
      #283204309 - 18/12/2009 10:44

Bo taki dym jest z pary wodnej, plynu chlodniczego lub szary z oleju.

z tego co wiem, z pary dym jest szary, z płynu biały a z oleju niebieski


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6653
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: Andy1111]
      #283204450 - 18/12/2009 11:20

> Bo taki dym jest z pary wodnej, plynu chlodniczego lub szary z oleju.
> z tego co wiem, z pary dym jest szary, z płynu biały a z oleju
> niebieski

To rozpoznaj czy z wydechu leci para czy to efekt spalania plynu chlodniczego. Zycze powodzenia.
A dla mnie oblok z oleju jezeli kolor uwazasz ze jest inny niz kolor ktory napisalem to inaczej sie zachowuje, para jest lekka i szybko sie rozprasza a bak olejowy trzyma sie dluzej.
Ja tak poznaje.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: krzys139]
      #283204600 - 18/12/2009 11:53

> To rozpoznaj czy z wydechu leci para czy to efekt spalania plynu
> chlodniczego. Zycze powodzenia.
> A dla mnie oblok z oleju jezeli kolor uwazasz ze jest inny niz kolor
> ktory napisalem to inaczej sie zachowuje, para jest lekka i
> szybko sie rozprasza a bak olejowy trzyma sie dluzej.
> Ja tak poznaje.

z reguły para zanika po rozgrzaniu auta, wtedy nie ma efektu dymu, co innego jak jedziesz przez godzinę i z rury wali Ci non stop biały dym

jeśli chodzi o spalanie oleju to widok niebieskiego dymu nie zanika po kilku chwilach po odpaleniu, tylko trwa


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6653
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: Andy1111]
      #283204643 - 18/12/2009 12:01

> jeśli chodzi o spalanie oleju to widok niebieskiego dymu nie zanika
> po kilku chwilach po odpaleniu, tylko trwa

A jednak, gdy uszkodozne sa uszczelniacze zaworowe bak olejowy pojawia sie zaraz po odpaleniu. I pozniej spokoj. Wypala sie olej ktory nakapal na denko tloka.
Nie twierdze ze w tych autach tak jest, bo tez sporo diesli widzialem z ta przypadloscia i sam zastanawiam sie co to moze byc. Poprostu podwazylem Twoja teorie.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: krzys139]
      #283204672 - 18/12/2009 12:05

Poprostu podwazylem Twoja teorie.

Dzięki


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6653
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: Andy1111]
      #283204814 - 18/12/2009 12:30

> Poprostu podwazylem Twoja teorie.
> Dzięki

Pytam nie ze zlosliwosci tylko ciekaw jestem


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: poranne odpalanie i niebieski dymek TDI [Re: krzys139]
      #283205344 - 18/12/2009 14:29

> Pytam nie ze zlosliwosci tylko ciekaw jestem

nie stresuj sie - wszystko ok


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
cd. odpalania [Re: stanleyTD]
      #283267616 - 05/01/2010 09:55

kumpel zaczął lać inne paliwo - wcześniej Neste, teraz chyba Lukoil no i wg moich wskazówek nie odpala odrazu jak kontrolka świeczek gaśnie, tylko czeka jeszcze jakieś 5-10sek. (jeszcze wtedy grzeje) i poranne odpalanie poprawiło się (przy bardzo niskich temp.<-10'C), aczkolwiek dalej coś trochę obroty wachną się po odpaleniu.

kazałem mu zalać do pełna na Statoilu i wykręcić świeczki, może któraś nie do końca dobrze grzeje - listwa sprawdzona, w każdym kapturku jest napięcie, świeczki sprawdzone tylko kabelkiem czy iskrzy na "łebkach".

jakieś sugestie?

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Stron w tym wątku: 1



Dodatkowe informacje
0 użytkowników i 5 anonimów przegląda aktualnie ten kącik.

Moderator:  ppmarian, mar00ha 

Drukuj wątek

Twoje uprawnienia na tym kąciku
      Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
      Nie możesz odpowiadać na wiadomości
      Korzystanie z HTML jest wyłączone
      Korzystanie z UBBCode jest dozwolone

Ocena:
Wgląd w wątki: 1686

Skocz do

Webmaster | Regulamin AutoKącik.PL

Powered by UBB.threads™ 6.5.2

Generated in 0.013 seconds in which 0.006 seconds were spent on a total of 12 queries. Zlib compression enabled.

.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Zarządzanie cookies .:. Bezpieczeństwo :.
W serwisie AutoKacik.PL wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.