.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Bezpieczeństwo :.

Kąciki właścicieli >> Volkswagen

Stron w tym wątku: 1
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Puszcza niebieskiego dymka
      #280322978 - 05/02/2008 10:07

witam

od momentu pojawienia sie niskich temperatur moj VW po nocnym odpaleniu puszcza na chwilkę niebieskiego dymka i w tym czasie chodzi jakby troszkę nierówno (trwa to dosłownie 2 sekundy). Potem już wszystko jest ok

odpowiadając od razu na pytania: nie bierze oleju, nie ubywa chłodziwa.

zbiera sie dobrze, mocy nie stracił


jedno co mi sie nasuwa, to musze chwilkę poczekać po przekręceniu kluczyka, bo nieraz nie zapala od pierwszego razu, może to wina którejś ze świec żarowych? może któryć wtrysk puszcza?

proszę o podpiowiedzi, może ktoś tak miał/ma i poradził sobie z tym?

dzięki i czekam

pozdrawiam wszystkich


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6655
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280323801 - 05/02/2008 12:47

Niebieski dym to olej. Wiec auto napewno bierze olej tylko tego nie zauwazasz jeszcze.
A taki objaw wskazuje na zuzyte uszczelniacze zaworowe.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: krzys139]
      #280324001 - 05/02/2008 13:11

> Niebieski dym to olej. Wiec auto napewno bierze olej tylko tego nie
> zauwazasz jeszcze.
> A taki objaw wskazuje na zuzyte uszczelniacze zaworowe.

rozmawiałem z moim mechanikiem i on twierdzi, że to może być wina nieprzepalonego paliwa


jak mogłem nie zauważyć poboru oleju? na dystansie około 5 000 km stan na bagnecie ten sam, więc??


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280324011 - 05/02/2008 13:12

> rozmawiałem z moim mechanikiem i on twierdzi, że to może być wina
> nieprzepalonego paliwa
> jak mogłem nie zauważyć poboru oleju? na dystansie około 5 000 km
> stan na bagnecie ten sam, więc??


a jeśli nawet to uszczelniacze, wiesz może jaki koszt naprawy?


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
HORMON
kierowca


Zarejestrowany: 19/04/2005
Wiadomości: 827
Miejscowość: 3 3 3
Samochód: VW Golf
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280324149 - 05/02/2008 13:36

jesli walnietaby byla swieca zarowa to mialbys duzy problem z odpaleniem, kumpla Volvo podczas chwilowych mrozow umarlo na amen, gdy temperatura sie pdoniosla, zarzucilismy naladowany aku i auto jakos zlapalo.

--------------------
Opel Astra F 1.4 SPI + LPG C14NZ - była
VW GOLF IV 1.9 TDI >81 kW< - był
Śkoda OCTAVIA I 1.9 TDI >81 kW<


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: HORMON]
      #280324178 - 05/02/2008 13:43

> jesli walnietaby byla swieca zarowa to mialbys duzy problem z
> odpaleniem, kumpla Volvo podczas chwilowych mrozow umarlo na
> amen, gdy temperatura sie pdoniosla, zarzucilismy naladowany aku
> i auto jakos zlapalo.

ze 2 razy miałem coś takiego, jakby nie chciał załapać po kilkugodzinnym staniu na mrozie.

teraz jak chcę żeby zapalił po nocy za 1 razem, muszę po zgaśnięciu kontrolki od świec żarowych poczekać jeszcze z 5 sekund, może to jednak wina dogorywających świec? lub którejś z nich?


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
HORMON
kierowca


Zarejestrowany: 19/04/2005
Wiadomości: 827
Miejscowość: 3 3 3
Samochód: VW Golf
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280324193 - 05/02/2008 13:48

to ze zgasnie ci kontrolka nic nie znaczy, powinienes czekac na specyficzny dzwiek przekaznika, taki "cyk", wtedy swieca przestaje grzac i mozna uruchamiac silnik.

--------------------
Opel Astra F 1.4 SPI + LPG C14NZ - była
VW GOLF IV 1.9 TDI >81 kW< - był
Śkoda OCTAVIA I 1.9 TDI >81 kW<


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: HORMON]
      #280324359 - 05/02/2008 14:25

> to ze zgasnie ci kontrolka nic nie znaczy, powinienes czekac na
> specyficzny dzwiek przekaznika, taki "cyk", wtedy swieca
> przestaje grzac i mozna uruchamiac silnik.

to że może to być coś ze świecami, albo wtryskiem może wskazywać chwilowa nierówna praca jakby nie na wszystkie cylindry?


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280324485 - 05/02/2008 14:56

masz możliwość podłączyć do VAGa?

puszczanie małego dymka szczególnie podczas (-) temp to normalka

na pierwszy ogień sprawdź świece, potem czy się nie przsypowietrza

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: stanleyTD]
      #280325796 - 05/02/2008 19:32

> masz możliwość podłączyć do VAGa?
> puszczanie małego dymka szczególnie podczas (-) temp to normalka
> na pierwszy ogień sprawdź świece, potem czy się nie przsypowietrza

mam możliwość podłączenia VAG
byłem dzisiaj u mojego mechanika
stwierdził, że może to być któraś ze świec albo wtrysk
ALBO ZŁE PALIWO!!!

jutro zaleję z pewnego źródła i ma mi czegoś dolać, jakiegoś pewnie uszlachetniacza do ropy
zobaczymy, czy da to jakiś efekt

a jak sprawdzić, czy sie nie zapowietrza? możesz to jakoś sprecyzować?

dzięki

Edytowany przez Andy1111 (05/02/2008 19:33)


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280328389 - 06/02/2008 09:34

przypowietrzanie najłatwiej sprawdzić oglądając przewody za filtrem - muszą być oczywiście przeźroczyste. jeśli takich nie masz to możesz kupić 1m takiego i na jakiś czas założyć. jeśli w przewodach po nocy sa pęcherzyki powietrza (ważne jest to w którym przewodzie są, lub/i w którym jest ich wiecej) tzn. że gdzieś jest nieszczelność - na przewodach, filtrze lub pompa jest rozszczelniona.

inną kwestią sa świece, można je domowym sposobem sprawdzić za pomoca 1m kabla - zdejmujesz przewody ze świec i potem po kolei dotykasz przewodem do + na aku i do każdego łebka świecy, jeśli zdecydowanie iskrzy tzn. ze świece raczej są sprawne (czasem zdarza się że grzeją ale kiepsko i to jest najgorsza sprawa do zdiagnozowania)

co do VAGa to sprawdź na początek w Engine, Measure Blocks (MB) kanał 007 na zimnym silniku - tam wszystkie temp. szczególnie temp. cieczy chłodzącej powinny byc na podobnym poziomie co temp. otoczenia.

potem pasowało by zrobić logi w kanale 004 pod obciążeniem w MB i na biegu jałowym w Basic Settings (BS). wtedy można zaobserwować czy nastawnik się "wyrabia" i czy się nie przycina. może to byc równiez wina złego kąta wtrysku.

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: stanleyTD]
      #280328436 - 06/02/2008 09:44

> przypowietrzanie najłatwiej sprawdzić oglądając przewody za filtrem -
> muszą być oczywiście przeźroczyste. jeśli takich nie masz to
> możesz kupić 1m takiego i na jakiś czas założyć. jeśli w
> przewodach po nocy sa pęcherzyki powietrza (ważne jest to w
> którym przewodzie są, lub/i w którym jest ich wiecej) tzn. że
> gdzieś jest nieszczelność - na przewodach, filtrze lub pompa
> jest rozszczelniona.
> inną kwestią sa świece, można je domowym sposobem sprawdzić za pomoca
> 1m kabla - zdejmujesz przewody ze świec i potem po kolei
> dotykasz przewodem do + na aku i do każdego łebka świecy, jeśli
> zdecydowanie iskrzy tzn. ze świece raczej są sprawne (czasem
> zdarza się że grzeją ale kiepsko i to jest najgorsza sprawa do
> zdiagnozowania)
> co do VAGa to sprawdź na początek w Engine, Measure Blocks (MB) kanał
> 007 na zimnym silniku - tam wszystkie temp. szczególnie temp.
> cieczy chłodzącej powinny byc na podobnym poziomie co temp.
> otoczenia.
> potem pasowało by zrobić logi w kanale 004 pod obciążeniem w MB i na
> biegu jałowym w Basic Settings (BS). wtedy można zaobserwować
> czy nastawnik się "wyrabia" i czy się nie przycina. może to byc
> równiez wina złego kąta wtrysku.

z tymi pęcherzykami to jest tak, że w jednym przewodzie jest zawsze 1 pęcherzyk, ale był on od zawsze, kiedy kupiłem auto i paliło dobrze - mam przeźroczyste .przewody więc widać dobrze.

co do świec to i tak chyba je zmienię, z tego co słyszałem BERU są dobre, ale moze cos podpowiesz?

kąt wtrysku był ustawiany przy wymianie rozrządu i problemów nie było, ale może warto to sprawdzić.

jak już pisałem wyżej, dzisiaj zatankuję z innego źródła niż dotychczas (może obecne paliwo jest jakieś nie teges) i mój mechanik ma mi wlać jakiegoś czyściwa do wtrysków, zobaczymy czy jest efekt

może być wina paliwa, bo któryś zawór mi lekko dzwoni,
kiedyś już tak miałem w innym aucie i po zmianie stacji jak ręką odjął

dzięki za info


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280328509 - 06/02/2008 10:03

> z tymi pęcherzykami to jest tak, że w jednym przewodzie jest zawsze
> 1 pęcherzyk, ale był on od zawsze, kiedy kupiłem auto i paliło
> dobrze - mam przeźroczyste .przewody więc widać dobrze.

a w którym - od powrotu? jest mały pęcherzyk czy całe stado?


> co do świec to i tak chyba je zmienię, z tego co słyszałem BERU są
> dobre, ale moze cos podpowiesz?

BERU takie sobie, NGK lepsze ale droższe. możesz pójść narazie po kosztach i po bandzie i kupić "na próbe" ISKKRE, czeskie ale wiem że działają dobrze.

> kąt wtrysku był ustawiany przy wymianie rozrządu i problemów nie
> było, ale może warto to sprawdzić.

warto sprawdzić, bo może się np. głowna śruba od kółka na pompie poluzowała albo co


> jak już pisałem wyżej, dzisiaj zatankuję z innego źródła niż
> dotychczas (może obecne paliwo jest jakieś nie teges) i mój
> mechanik ma mi wlać jakiegoś czyściwa do wtrysków, zobaczymy czy
> jest efekt
> może być wina paliwa, bo któryś zawór mi lekko dzwoni,
> kiedyś już tak miałem w innym aucie i po zmianie stacji jak ręką
> odjął
> dzięki za info

paliwo z doświadczenia wiem że na SDI ma znikomy wpływ, raczej tu nie o nie chodzi.

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: stanleyTD]
      #280328518 - 06/02/2008 10:05

> a w którym - od powrotu? jest mały pęcherzyk czy całe stado?

1 pęcherzyk, pierwszy patrząc od przodu auta


> BERU takie sobie, NGK lepsze ale droższe. możesz pójść narazie po
> kosztach i po bandzie i kupić "na próbe" ISKKRE, czeskie ale
> wiem że działają dobrze.

OK

> warto sprawdzić, bo może się np. głowna śruba od kółka na pompie
> poluzowała albo co
> paliwo z doświadczenia wiem że na SDI ma znikomy wpływ, raczej tu nie
> o nie chodzi.

tez tak mi sie wydaje z tym paliwem, może jednak któryś z wtrysków puszcza, sprawdzę


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
HORMON
kierowca


Zarejestrowany: 19/04/2005
Wiadomości: 827
Miejscowość: 3 3 3
Samochód: VW Golf
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280331008 - 06/02/2008 18:24

Jezeli chodzi omarke i pochodzenie swiec zarowych do diesla to raczej nie ma zadnego znaczenia, czy to bedzie NGK czy BERU czy ISKRA czy inna firma. swieca grzeje tylko na zimnym i tylko do momentu odpalenia silnika, pozniej swieca dla silnika nie istnieje, bo jej nie potzrebuje. Mysle, ze zamiast wydawac kase 35-40 zl na firmowa swiece mozna kupic tansza, a rownie dobrze bedzie spelniac swoja role.

--------------------
Opel Astra F 1.4 SPI + LPG C14NZ - była
VW GOLF IV 1.9 TDI >81 kW< - był
Śkoda OCTAVIA I 1.9 TDI >81 kW<


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
ardian
kierowca


Zarejestrowany: 02/08/2006
Wiadomości: 382
Miejscowość: bp, polska
Samochód: diesel ;]
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: HORMON]
      #280331285 - 06/02/2008 19:30

> Jezeli chodzi omarke i pochodzenie swiec zarowych do diesla to raczej
> nie ma zadnego znaczenia, czy to bedzie NGK czy BERU czy ISKRA
> czy inna firma. swieca grzeje tylko na zimnym i tylko do momentu
> odpalenia silnika, pozniej swieca dla silnika nie istnieje, bo
> jej nie potzrebuje. Mysle, ze zamiast wydawac kase 35-40 zl na
> firmowa swiece mozna kupic tansza, a rownie dobrze bedzie
> spelniac swoja role.

mi mechanik wstawil swice firmowe ad po 20 zl za sztuke, narazie wszystko smiga, co do glownego watku to poprostu sprawdz swiece i tyle zamiast szukac i wymyslac problemy, jak mialem problem ze swicami to mialem wlasnie tak jak ty, ciezko palil na zimnym i po odpaleniu jakies 2 sek chodzil nierowno, pozniej wogile przestal palic, okazalo sie ze wszyskie swiece byly walniete, pozdro

--------------------
___________________________

UYCHA !! 1,9D & X14XE


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Konrado
Audi Fahrer


Zarejestrowany: 03/02/2003
Wiadomości: 2252
Miejscowość: Aberdeenshire / ZS
Samochód: Audi A4 Avant [AVF+] / Audi A3...
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: HORMON]
      #280331619 - 06/02/2008 20:08

> Jezeli chodzi omarke i pochodzenie swiec zarowych do diesla to raczej
> nie ma zadnego znaczenia, czy to bedzie NGK czy BERU czy ISKRA
> czy inna firma. swieca grzeje tylko na zimnym i tylko do momentu
> odpalenia silnika, pozniej swieca dla silnika nie istnieje
, bo
> jej nie potzrebuje. Mysle, ze zamiast wydawac kase 35-40 zl na
> firmowa swiece mozna kupic tansza, a rownie dobrze bedzie
> spelniac swoja role.

no to jestes w bledzie


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
HORMON
kierowca


Zarejestrowany: 19/04/2005
Wiadomości: 827
Miejscowość: 3 3 3
Samochód: VW Golf
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Konrado]
      #280332537 - 06/02/2008 22:22

> no to jestes w bledzie

w TDI ???
hmmm zaraz pojda komentarze, ze swiece zarowe dzialaja na zasadzie iskrowych...
W tych temp. jakie obecnie mamy w kraju swiece zarowe grzeja krotko, w momencie gdy slychac przekaznik - zostaje odlaczone napiecie, a swieca grzeje paliwo jedynie spadajaca temp. od tej ktora miala przy wylaczeniu grzania

--------------------
Opel Astra F 1.4 SPI + LPG C14NZ - była
VW GOLF IV 1.9 TDI >81 kW< - był
Śkoda OCTAVIA I 1.9 TDI >81 kW<


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: stanleyTD]
      #280340787 - 08/02/2008 11:23

paliwo z doświadczenia wiem że na SDI ma znikomy wpływ, raczej tu nie o nie chodzi.

przedwczoraj zatankowałem na poleconej stacji i o dziwo od dwóch dni nie puścił z rana dymka, chodzi też zdecydowanie lepiej, więc śmiem przypuszczać, że jednak paliwo a właściwie jego jakość ma coś do rzeczy, przynajmniej w moim przypadku

będę zdawał relację na bieżąco, gdyby chciało mu się znowu mnie zdenerwować

pozdr.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280340898 - 08/02/2008 11:50

a co masz na myśli pisząc "gorsza stacja"?
ja "gorzej" traktuje np. Neste, ale nie narzekałem na nie jak robiłem duze przebiegi, to tam zazwyczaj tankowałem.

obecnie mniej jeżdże i przerzuciłem się na "lepszą" stacje - Statoil, czasem Shell i tam leje V-Power.

dynamika - ja wiem (wsio raczej kręci się wokół efektu Placebo)

spalanie - tu zdecydoawny plus na korzyści lepszego paliwa - mniej pali, na buku teraz zrobie nawet 60-80 km więcej

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andy1111
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 08/10/2004
Wiadomości: 1514

Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: stanleyTD]
      #280340956 - 08/02/2008 12:04

> a co masz na myśli pisząc "gorsza stacja"?
> ja "gorzej" traktuje np. Neste, ale nie narzekałem na nie jak robiłem
> duze przebiegi, to tam zazwyczaj tankowałem.
> obecnie mniej jeżdże i przerzuciłem się na "lepszą" stacje - Statoil,
> czasem Shell i tam leje V-Power.
> dynamika - ja wiem (wsio raczej kręci się wokół efektu Placebo)
> spalanie - tu zdecydoawny plus na korzyści lepszego paliwa - mniej
> pali, na buku teraz zrobie nawet 60-80 km więcej

gorsza stacja - miałem na myśli tańsze paliwo, które może i ma coś do rzeczy w moim temacie,

bo po zmianie (zatankowałem na stacji PKS, gdzie tankują autobusy - widać lepszą pracę silnika


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
stanleyTD
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 20/11/2003
Wiadomości: 1172
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI PD 130 PS 20...
Re: Puszcza niebieskiego dymka [Re: Andy1111]
      #280341791 - 08/02/2008 14:31

> gorsza stacja - miałem na myśli tańsze paliwo, które może i ma coś do
> rzeczy w moim temacie,
> bo po zmianie (zatankowałem na stacji PKS, gdzie tankują autobusy -
> widać lepszą pracę silnika

proponuje choć raz zalać do pełna np. Vpowera, albo od bolesci Verve, ale to juz nie to samo

--------------------
pozdro

Seat Ibiza 6L TDI PD ATD+ 130 PS 2002r.
83tkm => 161tkm i powoli rośnie
NO RACE, NO FUN
blue POWER


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Stron w tym wątku: 1



Dodatkowe informacje
0 użytkowników i 2 anonimów przegląda aktualnie ten kącik.

Moderator:  ppmarian, mar00ha 

Drukuj wątek

Twoje uprawnienia na tym kąciku
      Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
      Nie możesz odpowiadać na wiadomości
      Korzystanie z HTML jest wyłączone
      Korzystanie z UBBCode jest dozwolone

Ocena:
Wgląd w wątki: 654

Skocz do

Webmaster | Regulamin AutoKącik.PL

Powered by UBB.threads™ 6.5.2

Generated in 0.014 seconds in which 0.007 seconds were spent on a total of 12 queries. Zlib compression enabled.

.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Zarządzanie cookies .:. Bezpieczeństwo :.
W serwisie AutoKacik.PL wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.