.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Bezpieczeństwo :.

Kąciki właścicieli Fiatów >> FIAT STILO

Stron w tym wątku: 1
Bravko
zielony listek


Zarejestrowany: 13/05/2004
Wiadomości: 200
Miejscowość: Mazury
Kontrola trakcji
      #278066731 - 29/12/2006 11:02

Czy w Stilo 2004r wer. Dynamic jest kontrola trakcji? W moim aucie (ponoć wer. Dynamic) jest tylko przycisk CITY

Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Daniel_I
weteran


Zarejestrowany: 17/11/2003
Wiadomości: 9544
Miejscowość: Lubin
Re: Kontrola trakcji [Re: Bravko]
      #278066767 - 29/12/2006 11:07

> Czy w Stilo 2004r wer. Dynamic jest kontrola trakcji?

Jest dostępna jako opcja.

--------------------
Pozdrawiam, D.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Bravko
zielony listek


Zarejestrowany: 13/05/2004
Wiadomości: 200
Miejscowość: Mazury
Re: Kontrola trakcji [Re: Daniel_I]
      #278066886 - 29/12/2006 11:26

> Jest dostępna jako opcja.

dzięki za info


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
MalFunkTion
zielony listek


Zarejestrowany: 28/11/2006
Wiadomości: 179
Miejscowość: Sosnowiec
Samochód: stilo JTD115 2003
Re: Kontrola trakcji [Re: Bravko]
      #278066981 - 29/12/2006 11:41

> dzięki za info

a więc proszę o ostrożność bo śnieg za oknem

--------------------
Stilo 3d JTD115 2003


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
dUKE
Inspektor


Zarejestrowany: 31/10/2001
Wiadomości: 10494
Miejscowość: Gdańsk
Samochód: Stilo MW JTD
Re: Kontrola trakcji [Re: Daniel_I]
      #278067198 - 29/12/2006 12:08

> Jest dostępna jako opcja.

i nazywa sie ESP

--------------------
dUKE


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Ravan
swój


Zarejestrowany: 04/04/2005
Wiadomości: 158
Miejscowość: 3-city
Samochód: Mondeo ST200
Re: Kontrola trakcji [Re: dUKE]
      #278067486 - 29/12/2006 12:37

> i nazywa sie ESP

ESP to kontrola stabilizacji jazdy,
a kontrola trakcji to ASR (jak Stilo ja ma, to ma przycisk obok przycisku City).

--------------------
>> Ford Mondeo ST200 <<


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
dUKE
Inspektor


Zarejestrowany: 31/10/2001
Wiadomości: 10494
Miejscowość: Gdańsk
Samochód: Stilo MW JTD
Re: Kontrola trakcji [Re: Ravan]
      #278067663 - 29/12/2006 13:03

> ESP to kontrola stabilizacji jazdy,
> a kontrola trakcji to ASR (jak Stilo ja ma, to ma przycisk obok
> przycisku City).

nie wydaje mi sie

ASR czyli "Acceleration Slip Regulation"

System ten, poza normalnymi funkcjami zapobiegania blokowaniu kół i rozdziału sił hamowania sterowanych przez ABS 5.7 z EBD, spełnia funkcje:

- regulacji poślizgu przy przyspieszaniu (A.S.R)
- regulacji momentu hamowania silnika (M.S.R)
- blokowania mechanizmu różnicowego poprzez oddziaływanie na hamulce (T.C).
Funkcje te są realizowane poprzez oddziaływanie na moment napędowy i hamowanie jednym lub dwoma kołami napędzającymi.
Centralka A.S.R. oblicza poślizg kół napędzających z różnicy między ilością obrotów kół przednich i tylnych, zmierzonej przez czujniki ABS.
Jeżeli przy przyspieszaniu jedno lub oba koła napędzające zaczynają się ślizgać, centralka ABS przekazuje do centralki sterowania silnikiem sygnał zmniejszenia momentu przekazywanego na koła (zmniejszając natężenie przepływu powietrza poprzez przymknięcie przepustnicy przepustnicy) i, prawie równocześnie, bez żadnej interwencji użytkownika, hamuje to koło lub oba koła.
Jeżeli przy gwałtownym hamowaniu koła zaczynają się blokować - centralka ABS przekazuje do centralki sterowania silnikiem sygnał dostosowania momentu hamowania silnika w celu niedopuszczenia do utraty stabilności samochodu.
Układ można wyłączyć przyciskiem znajdującym się na półeczce środkowej.
Zadziałanie układu ASR/MSR jest sygnalizowane przez miganie żółtej lampki sygnalizacyjnej na desce rozdzielczej.
Przy każdym uruchomieniu silnika włączona zostaje funkcja ASR/MSR nawet, jeżeli silnik został wyłączony przy wyłączonej funkcji.
System można wyłączyć przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na tunelu. Wyłączenie sygnalizowane jest zaświeceniem się diody sygnalizacyjnej znajdującej się na tym przycisku.
Uwaga: System ASR wyłącza się w przypadku awarii systemu ABS.

DZIAŁANIE
Zasady działania
Układ współpracuje z sygnałami pochodzącymi z czujników aktywnych, wyłącznika świateł stop i przycisku wyłączania/włączania funkcji ASR.
Porównuje w sposób ciągły prędkość kół po tej samej stronie samochodu (przednie prawe z tylnym prawym i przednie lewe z tylnym lewym) i z chwilą wykrycia różnicy prędkości kół po tej samej stronie, większej niż 2-6 km/h (próg zadziałania), uruchamia układy logiczne ASR, natomiast jeśli podczas hamowania centralka stwierdzi nadmierną różnicę między osią przednią i tylną, ponieważ koła przednie mają tendencję do szybszego zwalniania w stosunku do kół tylnych, centralka uruchamia układy logiczne MSR.
Centralka ABS /ASR prowadzi ciągły dialog z centralką sterowania silnikiem przez linię C-CAN.
Funkcja ASR jest aktywna przy każdej prędkości samochodu, jednak przy prędkości powyżej 80 km/h wyłączane jest oddziaływanie na hamulce.


Natomiast ESP czyli "Electronic Stability Program"
Układ E.S.P. rozpoznaje utratę przyczepności kół, zarówno w kierunku wzdłużnym jak i poprzecznym, w każdych warunkach jazdy samochodu, od hamowania do przyspieszania, w sposób ciągły, w celu zapewnienia możliwości kierowania i utrzymania stabilności samochodu.
Układ E.S.P. jest sterowany przez elektroniczną centralkę A.B.S. Bosch typu 5.7, zintegrowaną ze specjalną centralką elektrohydrauliczną umożliwiającą oddziaływanie na układ hamulcowy niezależnie od działania użytkownika.
Centralka przetwarza następujące sygnały:

kąta skrętu/prędkości obrotu koła kierownicy
przyspieszenia bocznego i odchylenia
pozycji położenia przepustnicy
obrotów koła
ciśnienia hydraulicznego układu hamulcowego
i za pomocą odpowiednich algorytmów wprowadzonych do oprogramowania centralki elektronicznej, oblicza wartości wielkości dla dynamicznego sterowania samochodem:

poślizg wzdłużny i poprzeczny między kołami a nawierzchnią jezdni
zbaczanie osiowe.
Na podstawie tych wartości układ dokonuje interpretacji rzeczywistej dynamiki samochodu; określając wszystkie warunki krytyczne spowodowane przez czynniki związane z otoczeniem, (np. nawierzchnia o złej przyczepności) lub ewentualnymi błędami popełnionymi przez użytkownika (np. stan paniki) i, oddziaływując na hamulce lub moment napędowy, doprowadza samochód do stanu poprawnej sterowności

DZIAŁANIE
Układ E.S.P. rozpoznaje utratę przyczepności kół, zarówno w kierunku wzdłużnym jak i poprzecznym, w każdych warunkach jazdy samochodu, od hamowania do przyspieszania, w sposób ciągły, w celu zapewnienia możliwości kierowania i utrzymania stabilności samochodu.
Układ E.S.P. jest sterowany przez elektroniczną centralkę A.B.S. Bosch typu 5.7, zintegrowaną ze specjalną centralką elektrohydrauliczną umożliwiającą oddziaływanie na układ hamulcowy niezależnie od działania użytkownika.
Centralka przetwarza następujące sygnały:

kąta skrętu/prędkości obrotu koła kierownicy
przyspieszenia bocznego i odchylenia
pozycji położenia przepustnicy
obrotów koła
ciśnienia hydraulicznego układu hamulcowego
i za pomocą odpowiednich algorytmów wprowadzonych do oprogramowania centralki elektronicznej, oblicza wartości wielkości dla dynamicznego sterowania samochodem:

poślizg wzdłużny i poprzeczny między kołami a nawierzchnią jezdni
zbaczanie osiowe.
Na podstawie tych wartości układ dokonuje interpretacji rzeczywistej dynamiki samochodu; określając wszystkie warunki krytyczne spowodowane przez czynniki związane z otoczeniem, (np. nawierzchnia o złej przyczepności) lub ewentualnymi błędami popełnionymi przez użytkownika (np. stan paniki) i, oddziaływując na hamulce lub moment napędowy, doprowadza samochód do stanu poprawnej sterowności.
Układ jest połączony z:

N.C.M. dla regulacji momentu napędowego,
N.C.R. (węzeł automatycznej skrzyni biegów) do sterowania zmianą biegów,
N.B.C. (węzeł body computer) do przekazywania wartości prędkości samochodu do sterowania lampkami sygnalizacyjnymi.
Wymiana informacji między tymi elementami następuje przez sieć C-C.A.N i B-CAN.
Do diagnostyki układu przeznaczona jest specjalna linia (Linia K).
Układ jest połączony z zespołem wspomagania ze specjalną pompą hamulcową; ponadto przewody rurowe między pompą hamulcową i centralką A.B.S. są wyposażone we wkładkę z Titatlex, ponieważ średnica przewodu rurowego jest zwiększona (6 mm) w stosunku do normalnych przewodów rurowych (4 mm); ma to na celu uniknięcie negatywnego wpływu na działanie ESP przy niskich temperaturach płynu w układzie hamulcowym.
Układ E.S.P. włącza się automatycznie przy uruchomieniu samochodu i nie może być wyłączony przez użytkownika; przycisk znajdujący się na tunelu środkowym wyłącza tylko funkcję A.S.R. i tylko w zalecanych przypadkach



Układami stosowanymi obecnie w celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy w szczególnych warunkach są układy A.B.S., sterujące hamowaniem i układy T.C. i A.S.R./M.S.R. które sterują napędem przy przyspieszaniu, oddziaływując na hamulce (T.C.), i napędem/momentem napędzającym przy przyspieszaniu i zwalnianiu oddziaływując na hamulce i przepustnicę sterowaną elektronicznie układu sterowania silnikiem.
Układ E.S.P.(Elektronische Stabilität Programm) łączy w sobie wszystkie wymienione powyżej funkcje, optymalizując dynamiczną kontrolę samochodu za pomocą dodatkowych, specjalnych czujników.

Podsumowujac; ASR/MSR zapobiega utracie przyczepnosci przez kola a ESP to uklad kontroli trakcji czyli uklad zapobiegajacy utracie toru jazdy przez samochod.

Zrodlo: materialy serwisowe Fiata

--------------------
dUKE


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Ravan
swój


Zarejestrowany: 04/04/2005
Wiadomości: 158
Miejscowość: 3-city
Samochód: Mondeo ST200
Re: Kontrola trakcji [Re: dUKE]
      #278067873 - 29/12/2006 13:28

Quote:

Podsumowujac; ASR/MSR zapobiega utracie przyczepnosci przez kola a ESP to uklad kontroli trakcji czyli uklad zapobiegajacy utracie toru jazdy przez samochod.




Uklad kontroli trakcji (ASR) to nie jest uklad zapobiegajacy utracie toru jazdy przez samochod (ESP).


ESP - (ang. Electronic Stability Program program elektronicznej stabilności) - układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp.

ASR (ang. Acceleration Slip Regulation lub Traction Control System - TCS (w samochodach terenowych)) - jeden z systemów kontroli trakcji pojazdów. Przeciwdziała poślizgowi kół wywołanym przenoszeniem przez nie napędu. Układ wykorzystuje czujniki obrotu kół systemu ABS i działa w następujący sposób: jeżeli oba napędzane koła kręcą się szybciej niż nienapędzane, to zmniejsza moc silnika, jeżeli tylko jedno z napędzanych kół porusza się szybciej niż nienapędzane, to przyhamowuje to koło. Układ przeciwdziała buksowaniu kół, ułatwia ruszanie, gdy jedno z kół znajdzie się na śliskiej nawierzchni, ogranicza zużycie opon i paliwa.

TE nazwy nie wziely sie z sufitu

Zrodlo:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)
http://pl.wikipedia.org/wiki/ASR

PS.
Mialem kontrole trakcji w Astrze - nie bylo tam ESP, ktore jest systemem jak gdyby polke wyzej, mialem ESP w Stilo, ktore laczylo dzialanie ABS z ASR, teraz mam ESP w BMW i jest podobnie. ASR (TC) to jedynie kontrola trakcji.

--------------------
>> Ford Mondeo ST200 <<

Edytowany przez Ravan (29/12/2006 13:31)


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
MalFunkTion
zielony listek


Zarejestrowany: 28/11/2006
Wiadomości: 179
Miejscowość: Sosnowiec
Samochód: stilo JTD115 2003
Re: Kontrola trakcji [Re: Ravan]
      #278069624 - 29/12/2006 18:05

tak po krótce to ja bym oba systemy nazwał elementami kontroli trakcji, producenci mieszaja z tymi nazwami- w oplu mialem po prostu TC (traction control) a tutaj po prostu ASR sluzy za kontrole trakcji przy ruszaniu (jak zresztą wskazuje łopatologicznie jego kontrolka na desce), nie pozwala na uslizgiwanie sie kół a ESP podobnie tyle że podczas jazdy, a więc każdy ma po trosze racji

--------------------
Stilo 3d JTD115 2003


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Ravan
swój


Zarejestrowany: 04/04/2005
Wiadomości: 158
Miejscowość: 3-city
Samochód: Mondeo ST200
Re: Kontrola trakcji [Re: MalFunkTion]
      #278073163 - 30/12/2006 10:19

> tak po krótce to ja bym oba systemy nazwał elementami kontroli
> trakcji, producenci mieszaja z tymi nazwami- w oplu mialem po
> prostu TC (traction control) a tutaj po prostu ASR sluzy za
> kontrole trakcji przy ruszaniu (jak zresztą wskazuje
> łopatologicznie jego kontrolka na desce), nie pozwala na
> uslizgiwanie sie kół a ESP podobnie tyle że podczas jazdy, a
> więc każdy ma po trosze racji

TC w Oplu tez dziala w czasie jazdy - jak na luku, na mokrym dasz mocno w gaz, to TC sie wlaczy Ale to nie jest to samo, co ESP, ktore KORZYSTA z TC. Ale faktem jest, ze producenci mieszaja

--------------------
>> Ford Mondeo ST200 <<


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
mmaszy
postmajtek


Zarejestrowany: 11/12/2006
Wiadomości: 112
Miejscowość: Nowa Sól
Re: Kontrola trakcji [Re: Ravan]
      #278103248 - 04/01/2007 05:54

> TC w Oplu tez dziala w czasie jazdy - jak na luku, na mokrym dasz
> mocno w gaz, to TC sie wlaczy Ale to nie jest to samo, co ESP,
> ktore KORZYSTA z TC. Ale faktem jest, ze producenci mieszaja


mieszają i to dobrze:

ASR dziala tylko na koła napędzajace (w tym przypadku przód) a "anioł" ESP na wszystkie.
Prosty przyklad: jak rozbujasz samochod i zacznie myszkowac tylem to ESP na bank nie ma. najprostrza metoda do sprawdzenia na jakims placu.
ASR pomoze ci ruszyc jakbys mial klopoty z opanowaniem stada koni pod maską. natomiast nie pomoze jakby dziwnym zbiegiem okolicznosci tyl zaczął wyprzedzać przód Wtedy to ESP sie skapnie ze cos jest nie tak i zleci centralce od ABS wyhamowanie kol ktore sie wybily z tlumu

Edytowany przez mmaszy (04/01/2007 06:02)


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Bravko
zielony listek


Zarejestrowany: 13/05/2004
Wiadomości: 200
Miejscowość: Mazury
Re: Kontrola trakcji [Re: mmaszy]
      #278105600 - 04/01/2007 14:54

Wszystko jasne. Jest przycisk ASR i ESP to mamy opisane systemy. Jak nie ma to nie ma

Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Daniel_I
weteran


Zarejestrowany: 17/11/2003
Wiadomości: 9544
Miejscowość: Lubin
Re: Kontrola trakcji [Re: Bravko]
      #278105919 - 04/01/2007 15:35

> Wszystko jasne. Jest przycisk ASR i ESP to mamy opisane systemy. Jak
> nie ma to nie ma

Niezupełnie - ESP jest nieodłączalne i nie ma żadnych elementów sterujących w kabinie , przycisk jest tylko (jeśli jest) do ASR.

W tej chwili jeśli jest ASR to jest i ESP (czyli obecność przycisku ASR wystarczy do rozpoznania), ale we wcześniej produkowanych autach (chyba do 2003 roku włącznie ) była możliwość zakupienia egzemplarza, który miał ASR (a więc i wyłącznik na tunelu), a jednocześnie nie miał ESP.

--------------------
Pozdrawiam, D.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
zwolak
Archiwista


Zarejestrowany: 13/12/2002
Wiadomości: 5391
Miejscowość: Centrum
Samochód: PUG 5008
Re: Kontrola trakcji [Re: Daniel_I]
      #278106351 - 04/01/2007 16:43

> Niezupełnie

Nie zrozumiałeś. "Jest przycisk ASR i ESP to mamy opisane systemy" oznacza, że jeśli jest przycisk ASR w kabinie i jednocześnie jest ESP pod maską silnika, to mamy opisane systemy.

> - ESP jest nieodłączalne i nie ma żadnych elementów sterujących w kabinie, przycisk jest tylko (jeśli jest) do ASR.

ESP jest odłączalne jak się sprowokuje failura.

> W tej chwili jeśli jest ASR to jest i ESP (czyli obecność przycisku
> ASR wystarczy do rozpoznania), ale we wcześniej produkowanych
> autach (chyba do 2003 roku włącznie ) była możliwość zakupienia
> egzemplarza, który miał ASR (a więc i wyłącznik na tunelu), a
> jednocześnie nie miał ESP.

To jest najświętsza prawda.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
freeco
stilomaniak


Zarejestrowany: 21/06/2002
Wiadomości: 11733
Miejscowość: wieś Henryków Urocze
Samochód: Alfa Romeo Giulietta 1.4MA
Re: Kontrola trakcji [Re: Daniel_I]
      #278110801 - 05/01/2007 08:09

> Niezupełnie - ESP jest nieodłączalne i nie ma żadnych elementów
> sterujących w kabinie , przycisk jest tylko (jeśli jest) do ASR.
> W tej chwili jeśli jest ASR to jest i ESP (czyli obecność przycisku
> ale we wcześniej produkowanych
> autach (chyba do 2003 roku włącznie ) była możliwość zakupienia
> egzemplarza, który miał ASR (a więc i wyłącznik na tunelu), a
> jednocześnie nie miał ESP.

To czemu mój MJ z 2004 był z ASR ? za ESP musiałem dopłacić (zamowić)?
Trzeba pamietać że sporo Stilaków przyjechało z zagranicy,
a tam są inne ukompletowania standardowe !
Posiadanie przycisku ASR nie jest wyznacznikiem obecnosci ESP !
W wielu krajach Stilo miało ASR w standardzie aż do końca produkcji !

--------------------
freeco


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Bravko
zielony listek


Zarejestrowany: 13/05/2004
Wiadomości: 200
Miejscowość: Mazury
Re: Kontrola trakcji [Re: freeco]
      #278110998 - 05/01/2007 08:50

> To czemu mój MJ z 2004 był z ASR ? za ESP musiałem dopłacić
z 2004 r Dynamic miał w standardzie ASR?


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
freeco
stilomaniak


Zarejestrowany: 21/06/2002
Wiadomości: 11733
Miejscowość: wieś Henryków Urocze
Samochód: Alfa Romeo Giulietta 1.4MA
Re: Kontrola trakcji [Re: Bravko]
      #278111032 - 05/01/2007 08:56

> z 2004 r Dynamic miał w standardzie ASR?

Tak! Wszystkie MJ 140KM 3d miały jak kupowałem/zamawiałem Stilo.

--------------------
freeco


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Daniel_I
weteran


Zarejestrowany: 17/11/2003
Wiadomości: 9544
Miejscowość: Lubin
Re: Kontrola trakcji [Re: freeco]
      #278111050 - 05/01/2007 08:59

> To czemu mój MJ z 2004 był z ASR ? za ESP musiałem dopłacić
> (zamowić)?

Nie wiem - mam w domu papierowy prospekt z końca 2004 i drugi, z początku 2005 (zmiana ofery/silników). Ani w jednym ani w drugim ASR nie ma w standardzie i nigdzie nie występuje jako osobna opcja możliwa do zakupienia bez ESP.

--------------------
Pozdrawiam, D.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Bravko
zielony listek


Zarejestrowany: 13/05/2004
Wiadomości: 200
Miejscowość: Mazury
Re: Kontrola trakcji [Re: freeco]
      #278111063 - 05/01/2007 09:02

> Tak! Wszystkie MJ 140KM 3d miały jak kupowałem/zamawiałem Stilo.

uuuuuuuu to w takim razie MJ 140km ale MW są okrojone(2004r). Wer Dynamic -brak ASR. Coś kosztem czegoś, kase na rozciągnięcie auta wydali i na ASR-a nie starczyło


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
manRo
zielony listek


Zarejestrowany: 01/06/2005
Wiadomości: 237
Miejscowość: Dąbrowa Białostocka
Samochód: Fiat Stilo JTD 115
Re: Kontrola trakcji [Re: Bravko]
      #278837598 - 27/04/2007 21:09

> uuuuuuuu to w takim razie MJ 140km ale MW są okrojone(2004r). Wer
> Dynamic -brak ASR. Coś kosztem czegoś, kase na rozciągnięcie
> auta wydali i na ASR-a nie starczyło

Przeglądając dziś schematy elektryczne zauważyłem, że wersja z ASR różni się od wersji bez ASR jedynie dodatkowymi włącznikiem, bezpiecznikiem i wskaźnikiem na tablicy. A może to jest tak jak z tempomatem, wystarczy dołożyć ten włącznik i bezpiecznik i ASR zadziała?


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Stron w tym wątku: 1



Dodatkowe informacje
0 użytkowników i 6 anonimów przegląda aktualnie ten kącik.

Moderator:  Gordon_Shumway, Wojtas_BB, tomtom 

Drukuj wątek

Twoje uprawnienia na tym kąciku
      Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
      Nie możesz odpowiadać na wiadomości
      Korzystanie z HTML jest wyłączone
      Korzystanie z UBBCode jest dozwolone

Ocena:
Wgląd w wątki: 929

Skocz do

Webmaster | Regulamin AutoKącik.PL

Powered by UBB.threads™ 6.5.2

Generated in 0.012 seconds in which 0.004 seconds were spent on a total of 12 queries. Zlib compression enabled.

.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Zarządzanie cookies .:. Bezpieczeństwo :.
W serwisie AutoKacik.PL wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.