.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Bezpieczeństwo :.

Ogólnomotoryzacyjne >> Motokącik

Stron w tym wątku: 1
Kovic
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 28/12/2002
Wiadomości: 1936
Miejscowość: Olsztyn
Samochód: Stilo 3D
Quatro - wady i zalety.
      #277668768 - 16/10/2006 17:56

Zainteresowal mnie ostatnio, stosowany przez Audi system Quatro. " Na papierze " wszystko wyglada cacy, ale zastanawialem sie jak jest tak naprawde.

Czy warto kupic audi z quatro ?

Dlaczego tak i dlaczego nie.

Czy quatro dziala sprawnie przy przebiegach circa 200 kkm ?

Jaka opinie ma quatro w audi A4 i 100 w koncowce produkcji ?

Pozdrawiam.

--------------------
DB W202
Clio II FL


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
QuikSilver
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 18/04/2006
Wiadomości: 2097
Miejscowość: Sanok
Samochód: Audi A4 B6 Turbo Quattro
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277668780 - 16/10/2006 18:00

Quattro to same zalety !!

--------------------
Fiat Uno 0.9 43KM
Ford Focus 2.0 140KM
Audi A4 B6 Turbo Quattro 190KM programik na 200KM in progress
Grzesiek


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Kovic
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 28/12/2002
Wiadomości: 1936
Miejscowość: Olsztyn
Samochód: Stilo 3D
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: QuikSilver]
      #277668790 - 16/10/2006 18:01

> Quattro to same zalety !!

Jakies konkrety ?

--------------------
DB W202
Clio II FL


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
k_maro
weteran


Zarejestrowany: 24/07/2002
Wiadomości: 5024
Miejscowość: Poznań
Samochód: Volvo 240, Grand Scenic III
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277668803 - 16/10/2006 18:05

Z wad to chyba jedynie zwiększone spalanie auta z takim systemem no i ogólnie zwiększone koszty eksploatacji.

--------------------
Hala Madrid!


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Maczo1
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 12/12/2004
Wiadomości: 1030
Miejscowość: Wielkopolska.
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: QuikSilver]
      #277668804 - 16/10/2006 18:05

> Quattro to same zalety !!

Pozatym ze wiecej pali, gorsze osiagi, oponki powinny być jednakowe w stopniu zużycia itp....

Ale fajnie mieć Quattro .

--------------------
Astra H 2.0 Turbo. LPG Cb
SLK 2.0 Kompressor LPG Cb
Frontera B 3.2 V6 LPG Cb
Yamaha R6 Cb
KKPD


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Kovic
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 28/12/2002
Wiadomości: 1936
Miejscowość: Olsztyn
Samochód: Stilo 3D
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: k_maro]
      #277668815 - 16/10/2006 18:09

> Z wad to chyba jedynie zwiększone spalanie auta z takim systemem no i
> ogólnie zwiększone koszty eksploatacji.

Jakos sie go serwisuje specjalnie ?

--------------------
DB W202
Clio II FL


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6630
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277668842 - 16/10/2006 18:16

> Jakos sie go serwisuje specjalnie ?

Pewnie nie.
Ale drozsze sa amortyzatorki do tylu, drozsze sa chyba tlumiki troszke. I takie pierdoly ktore zwiazane sa z napedem


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
QuikSilver
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 18/04/2006
Wiadomości: 2097
Miejscowość: Sanok
Samochód: Audi A4 B6 Turbo Quattro
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277668932 - 16/10/2006 18:47

> Jakies konkrety ?

pewniej się prowadzi najlepiej spisuje się w zimie wątpie że ma gosze osiągi

--------------------
Fiat Uno 0.9 43KM
Ford Focus 2.0 140KM
Audi A4 B6 Turbo Quattro 190KM programik na 200KM in progress
Grzesiek


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Malyy
kierowca


Zarejestrowany: 28/09/2004
Wiadomości: 907
Miejscowość: WWA
Samochód: Astra Z19DTH
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: QuikSilver]
      #277669024 - 16/10/2006 19:07

> pewniej się prowadzi najlepiej spisuje się w zimie wątpie że ma gosze
> osiągi

a przeniesienie napedu? troche mocy musi zabrac


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Pieter2
weteran


Zarejestrowany: 12/01/2005
Wiadomości: 3504
Miejscowość: Rybnik
Samochód: NB t-jet 120 KM
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: krzys139]
      #277669074 - 16/10/2006 19:19

> Pewnie nie.
> Ale drozsze sa amortyzatorki do tylu, drozsze sa chyba tlumiki
> troszke. I takie pierdoly ktore zwiazane sa z napedem

Dlaczego amortyzatory miałyby być droższe? wydaje mi się, że powinny kosztować tyle, ile do każdego auta z tylnym napędem. A tłumik? Co ma tłumik do napędu na cztery koła?

--------------------
I śmiech niekiedy, może być nauką....


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
krzys139
F1


Zarejestrowany: 04/04/2003
Wiadomości: 6630
Miejscowość: Kłodzko
Samochód: BMW 328i 00' i Asterka II 2.0 ...
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Pieter2]
      #277669137 - 16/10/2006 19:31

> Dlaczego amortyzatory miałyby być droższe? wydaje mi się, że powinny
> kosztować tyle, ile do każdego auta z tylnym napędem. A tłumik?
> Co ma tłumik do napędu na cztery koła?

Amortyzatory sa widac inne bo sa drozsze niz w standardowej wersji.
A tlumik musisz miec inny bo masz przeciez tylni most. Ostatnio kolega ktory ma A6 z napedem na 4 kola jezdzil za tlumikiem i staral sie go uratowac bo nowy jakies straszne pieniadze kosztowal.
Pewnie linki do recznego tez sa troszke inne.


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
maag
weteran


Zarejestrowany: 01/09/2001
Wiadomości: 27323
Miejscowość: Warszawa
Samochód: BMW E36 1.9 318Ti, Honda CR-V ...
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277669168 - 16/10/2006 19:38

> Zainteresowal mnie ostatnio, stosowany przez Audi system Quatro. " Na
> papierze " wszystko wyglada cacy, ale zastanawialem sie jak jest
> tak naprawde.
tak naprawde to quattro


> Czy warto kupic audi z quatro ?
> Dlaczego tak i dlaczego nie.
lepsze prowadzenie na mokrej i luznej nawierzchni
zwieksza koszty ekspooalacyjne ale sam system jest bezawaryjny
zapytaj LeoLepsi - najpredzej ci poda zalety i wady

--------------------
Sprzedam BMW E36 (KJS, rally sprint, track day, szpera, billstein i inne takie).


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Andrew_Ptr
kierowca


Zarejestrowany: 17/07/2003
Wiadomości: 593
Miejscowość: Wrocław
Samochód: e92
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277669243 - 16/10/2006 19:51

Jak wszyscy piszą jedyne wady quattro to troszke większe spalanie (jak zauważyłem około litra) i droższe części które w jakiś sposób są powiązane z napędem kół tylnych. Amortyzatory będą troche droższe nie z tego względu że sa bardziej skomplikowane (chociaż fakt że muszą przenosić troszke większe obciązenia bo tył jest cięższy o most) ale dlatego że producent mniej ich sprzedaje a przez to koszty logistyczne są większe (dłużej leżą na magazynie itp).
Zalet napędu na 4 lacze jest mnustwo ale najwazniejsze:
- lepsze prowadzenie zarówno na suchej jaki i mokrej (luźnej, oblodzonej) nawierzchni.
- osiągi do pewnego momentu są gorsze (ale to zależy tylko od mocy auta, czy to co pochłonie przeniesienie napędu nie będzie większe od tego co zaoszczędzimy na lepszej trakcji) zazwyczaj jednak auto sie zbiera lepiej, a wystarczy troche wody i różnica między napędem jedej osi a 2 jest ogromna!!
- można podriftować jak tylnonapędówką ale jak auto zaczyna jechać tam gdzie ono chce wystarczy zdjąć troszke noge z gazu, złapać trakcje przodem i momentalnie auto zaczyna skręcać tam gdzie chcemy
Podsumowując: jezeli tylko możesz to kupuj 4x4


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Kovic
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 28/12/2002
Wiadomości: 1936
Miejscowość: Olsztyn
Samochód: Stilo 3D
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Andrew_Ptr]
      #277669554 - 16/10/2006 20:57


> Podsumowując: jezeli tylko możesz to kupuj 4x4

Bedzie 4x4 , jeszcze tylko nie wiem w jakim aucie.

Myslalem tez o E36.

Ale z innej strony mam sluzbowe auto wiec to moze poczekac, moze jak sie trafi okazja.

Zona podpowiada czekac


--------------------
DB W202
Clio II FL


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Tomcat
mistrz kierownicy


Zarejestrowany: 09/03/2005
Wiadomości: 1079
Miejscowość: ES
Samochód: Croma 1.9 Multijet 120KM
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277671753 - 17/10/2006 11:29

> Zainteresowal mnie ostatnio, stosowany przez Audi system Quatro. " Na
> papierze " wszystko wyglada cacy, ale zastanawialem sie jak jest
> tak naprawde.

Naprawde jest super. Milem okazje porownywac kilka samochodow Audi z i bez quattro na osnierzonym torze i im gorsze sa warunki tym roznica jest bardziej odczuwalna.

> Czy warto kupic audi z quatro ?

Jezeli Cie na to stac, to warto.

> Dlaczego tak i dlaczego nie.

Lepsze trzymanie drogi poprzez przekazanie polowy (w zaleznosci od systemu) sil na kola tylne a przez to pewniejsze prowadzenie (kazde z kol przekazuje na jezdnie mniejsza sile) i wieksze bezpieczenstwo ze wzgledu na wiekszy zapas przyczepnosci (odniesionej do calego samochodu).

Za nie przemawiaja wieksze koszty zakupu i wieksze spalanie oraz wieksze skomplikowanie konstrukcji a co za tym idzie wieksze koszta w przypadku awarii.

> Czy quatro dziala sprawnie przy przebiegach circa 200 kkm ?

Jezeli to jest mechanizm Torsena, to bezproblemowo, bo jest to praktycznie system bezobslugowy.

> Jaka opinie ma quatro w audi A4 i 100 w koncowce produkcji ?

Upewnij sie, ze w tych samochodach jest mechanizm Torsena a nie sprzeglo Haldex. Handlowo oba systemy nosza nazwe Quattro, ale mechanicznie bardzo sie roznia. Haldex jest sprzeglem wielotarczowym dolaczajacym naped kol tylnych... wymaga obslugi (wymiany oleju), jest bardziej zawodny i tanszy w produkcji. Torsen jest systemem czysto mechanicznym, przez co bardziej niezwodnym i trwalym... niestety drozszym w produkcji. Nie wiem jak to bylo dawniej, ale obecnie A3 i chyba A4 maja sprzegla Haldex a pozostale Audi maja mechanizmy Torsena.

Troche literatury:

AUDI PL
TORSEN
WIKIPEDIA
HALDEX (Strona producenta)
HALDEX (Wikipedia)

> Pozdrawiam.

Ja rowniez.



--------------------
Croma 1.9 Multijet 120KM
Punto 1.2 60KM
był Accord CC7 2.0iLS 115KM
obrazek zmoderowany


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
miklosz
kierowca


Zarejestrowany: 24/05/2001
Wiadomości: 880
Miejscowość: Warszawa / Bemowo
Samochód: Renault Grand Espace 3.0 V6
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: Kovic]
      #277674630 - 17/10/2006 22:53

Wadą jest podsterowność. W czasie manewru nagłego omijania przeszkody lepiej spisze się RWD. Kiedyś w 5th gear przeprowadzono test ominięcia przeszkody na zakręcie. Tylko RWD dało radę (BMW). Zarówno FWD (Alfa 156) jak i AWD (Audi) zaszpiliło pługa przodem i pojechało po przeszkodzie.

--------------------
Renault Grand Espace III 3.0V6


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
LeoLepsi
weteran


Zarejestrowany: 03/12/2000
Wiadomości: 2988
Miejscowość: Ojczyzna tam, gdzie jest chleb...
Samochód: Fiat Marea, Audi S2
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: miklosz]
      #277675144 - 18/10/2006 00:27

> Wadą jest podsterowność. W czasie manewru nagłego omijania przeszkody
> lepiej spisze się RWD. Kiedyś w 5th gear przeprowadzono test
> ominięcia przeszkody na zakręcie. Tylko RWD dało radę (BMW).
> Zarówno FWD (Alfa 156) jak i AWD (Audi) zaszpiliło pługa przodem
> i pojechało po przeszkodzie.

ponieważ! w tym teście nie naumieli się jeździć quattro. W zakręcie żeby auto skręciło trzeba DODAĆ gazu. To że przód wyjeżdża to wina tylko i wyłącznie rozkładu masy, który w Audi nie jest najszczęśliwszy. Gdyby zapodać do tej samej budy i quattro silnik centralnie, wtedy nie ma bata.
Polecam: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=46987

--------------------
=oooo= In hoc signo vinces =oooo=
Poznań


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
miklosz
kierowca


Zarejestrowany: 24/05/2001
Wiadomości: 880
Miejscowość: Warszawa / Bemowo
Samochód: Renault Grand Espace 3.0 V6
Re: Quatro - wady i zalety. [Re: LeoLepsi]
      #277675678 - 18/10/2006 08:42

> ponieważ! w tym teście nie naumieli się jeździć quattro.

Tak. Oczywiście. Oni w ogóle nie umieją jeździć. Taki były testowy kierowca F1 objeżdżający wszystko co się da w ogóle nie umie jeździć.

> W zakręcie
> żeby auto skręciło trzeba DODAĆ gazu.

Ciekawa teoria. Zupełnie sprzeczna ze zdaniem nawet kierowców WRC. Nagłe odjęcie gazu, to jest sposób na skręcenie. Niezależnie od napędu.

> To że przód wyjeżdża to
> wina tylko i wyłącznie rozkładu masy, który w Audi nie jest
> najszczęśliwszy. Gdyby zapodać do tej samej budy i quattro
> silnik centralnie, wtedy nie ma bata.

Pewnie. Centralny też nie jest najszczęśliwszy. Masa skupiona wokół osi symetrii samochodu jest ok, dopóki nie przegniesz. Potem zero kontroli. Poczytaj zeznania kierowców samochodów z takimi silnikami.

> Polecam: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=46987

Tam nic nie ma o technice nagłego omijania

--------------------
Renault Grand Espace III 3.0V6


Opcje: Wydrukuj   Dodaj do Przypominajki!   Powiadom moderatora  
Stron w tym wątku: 1



Dodatkowe informacje
11 użytkowników i 15 anonimów przegląda aktualnie ten kącik.

Moderator:  mar00ha, LiWek, Gordon_Shumway, Pyrekcb 

Drukuj wątek

Twoje uprawnienia na tym kąciku
      Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
      Nie możesz odpowiadać na wiadomości
      Korzystanie z HTML jest wyłączone
      Korzystanie z UBBCode jest dozwolone

Ocena:
Wgląd w wątki: 1899

Skocz do

Webmaster | Regulamin AutoKącik.PL

Powered by UBB.threads™ 6.5.2

Generated in 0.011 seconds in which 0.005 seconds were spent on a total of 12 queries. Zlib compression enabled.

.: Masz kłopoty z logowaniem/pisaniem na forum? .:. Zarządzanie cookies .:. Bezpieczeństwo :.
W serwisie AutoKacik.PL wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.